Monday, July 28, 2008

Sakit sikit..

Semalam, dah nak hujung-hujung training, cikgu suruh aku, Ihsan, Anis, Marina & sorang lg bengkung merah x kenal siapa, wat golongan 31...(entah kenapa tak sampai golongan 41 semalam w/pun baru je peringat & belajar). Bold ialah kedudukan arah asal.
  1. Kekuda menyerang kiri, tendang lurus kiri ke hadapan, mengadap kanan tapak selari.
  2. Sepak layang kaki kana ke kiri 180 darjah, then mengadap belakang.
  3. Juring kaki kiri sisi kiri. Awas
  4. Pancung kiri sisi kiri mengadap ke depan (kanan)
  5. Tumbuk kanan bertapak melangkah ke depan (kanan), tangan kiri tutup pipi kanan
  6. Juring kaki kiri sisi kiri. Awas
  7. Pancung kiri sisi kiri mengadap ke depan (kiri)
  8. Tumbuk kanan bertapak melangkah ke depan (kiri), tangan kiri tutup pipi kanan
  9. Juring kaki kiri sisi kiri. Awas
  10. Harimau simpan kuku, bertapak mengadap hadapan
  11. Tumbuk kiri lurus ke kanan balas tangkis sisi balas pancung kiri ke kiri. Bertapak mengadap depan.
  12. Tumbuk kanan ke depan, balas tangkis sisi (atas) balas kun.
  13. Cakar rajawali bertapak balas hentak
  14. Tendang lurus kiri ke depan
  15. Cakar harimau (pusing 180 darjah) ke kanan bertapak selari
  16. Cakar helang balas cucuk ke depan
  17. Juring kanan 45 darjah ke kiri, turun bertapak mengadap kanan
  18. Tumbuk bertapak ke depan (kanan) balas tangkis atas balas tangkis bawah
  19. Sepak layang kanan 180 ke kiri turun bertapak selari mengadap belakang
  20. Kuda gila ke hadapan (belakang)
  21. Berpusing ke depan, duduk anak harimau, harimau simpan kuku.
  22. Berpusing ke kanan cakar helang ke belakang
  23. Balas pusing ke kiri cakar helang ke belakang
  24. Tangkap 'pak' bawa ke sisi (lupa nama dia)
  25. Tumbuk kanan-kiri-kanan ke depan
  26. Bangun tendang lurus kanan ke depan balas juring ke depan, turun bertapak selari mengadap ke belakang
  27. Juring sisi kiri ke kiri (kanan) [tiba-tiba ppprraaakk! Allah...! Sakitnya..!! Tgk2 seluar ok je...sah dah ni....]
  28. Roda ke kiri (kanan) [tgh sakit2 ni.. Roda pun dah x cantik dah]
  29. Juring terbang kanan ke kanan (kiri) dan jatuhkan badan. Simpan kaki.
  30. Berpusing mengadap depan dan juring kiri ke kiri
  31. Bangun, duduk anak harimau, harimau simpan kuku.
Post ni menjawab soalan Fad a.k.a awan badai dalam shoutbox tu. Tengah sakit lagi ni. Cikgu kata suruh rehat, kalau otot yang terkoyak, dah tak boleh jalan dah tu. Tp alhamdulillah boleh jalan slow2 ni & bawa motor....

1 comment:

Anonymous said...

salam..
bahaya demo tuh ....kawe sero buke otot yg koyak tp mungkin ligment otot yg koyak...kawe tadok dengar lagi otot koyok...huhu..baik demo g cek spital

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...