Friday, June 23, 2006

cara kita membaca mcm baca Al-Quran!

Membaca kunci pengetahuan.

Reading is the key of knowledge.

القراءة مفتاح العلوم

Mcm mana kita sekarang?

Kita, zaman skrg banyak dihidangkan dgn berita2 yang sumber2nya payah nak kita percaya. Terdapat segelintir masyarakat sekarang baca suratkhabar n percaya isi suratkhabar tu mcm baca Al-Quran! Sungguh2 percaya, hatta percaya kpd isi kandungan al-Quran pun tak de sesungguh tu…

Renung2 ayat Allah dlm surah al-Hujurat ayat 6, yang antara isi kandungannya menyuruh kita menyelidik berita2 yg datang dari orang2 yang fasik…bukan semua org fasik... cuma, sifat menyelidik tu dah semakin kurang. nak menyelidik nak kaji berita kena ada ilmu. pengalaman jugak byk membantu...

tlg laa tapis berita2 media massa kerajaan sekarang nih... sgt berat sebelah dan tidak adil...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...