Sunday, March 12, 2006

kesian la kat org laki2

pada suatu ketika dalam kelas bahasa arab khamis 09/03 dkt dkap a1-04, ustazah dok cite ketika sume org nampak cam mengantuk je.....

suatu hari dia dgn suaminya keluar makan kat suatu gerai kat mana ntah dia x bgtau. then masa mereka duk tgh tggu order tu dia (ustazah) lihat ada sorang pak cik berkopiah dudk tgh makan. tup-tup tiba-tiba ada laa budak2 pempuan yg pakaiannya mmg ketat2 tak tutp aurat tp bertudung (mcmna tu mmg dpt digambarkan kot) duduk dpn pak cik tu.
ustazah pon bgtau kat suami dia dia kesian tgk pak cik tu. nak ngelak dp tgk benda2 maksiat ni mmg payah. baru je dialih muka dah ada pemandangan x elok lain yang terpaksa dilihat...

moralnya di sini, kat mana2 kita tgk gejala pendedahan aurat berlaku dan majoriti yg spoil nye ialah remaja melayu muslimah. mengapa? mendedahkan aurat ni haram hukumnya. tak kesian ke kat org2 lelaki ni? mereka cuba menutup pndangan menundukkan pandangan tapi tak jugak2 dpt2 sebab kat mana2 berlakunya pendedahan aurat ni. janganlah berpakaian yang tak senonoh, selain dp kita menyumbangkan dosa, 'saham' dosa org lain pon akan dapat kat kita jugak. mahukah kita dgn pakaian kita bertambah2 dosa kita? tentu tak nak kan?

yang pakai leklok tu menutup aurat tu alhamdulillah la. pastikan istiqamah.

semalam kluar pasal artikel berpakaian kat dalam berita harian (Sabtu, 11/03). apa yg tak berapa berkenan nye, model2 ttu tak juga setel2 tutup aurat. artikel cite pasal aurat tp ntahlah...

link kat bwh ni pasal artikel tu.

* artikel 1

* artikel 2

* artikel 3

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...