Friday, February 17, 2006

PAKAIAN PEREMPUAN DARI SUDUT MATA LELAKI.

PAKAIAN PEREMPUAN DARI SUDUT MATA LELAKI.

Allah telah menjadikan manusia ini berpasang-pasangan. Malam pasangannya siang, jaga pasangannya tidur, rajin pasangannya malas dan lelaki pasangannya perempuan. Kerana perempuan adalah pasangan kepada lelaki, maka Allah telah menciptakan bentuk badan wanita itu dapat memikat hati lelaki. Bila berkata tentang terpikat, maka ia ada hubung kait dengan nafsu. Jika ia ada hubungkait dengan nafsu, ianya ada hubungan pula dengan bisikan syaitan. Jadi untuk mengawal nafsu, mestilah dikawal dengan iman. Untuk mendapatkan iman mesti menurut perintah Allah dan RasulNya dan menjauhi laranganNya.
Pada mata lelaki, perempuan ini adalah simbol. Simbol apa, rasa semua orang tahu. Orang lelaki mempunyai imaginasi yang nakal jika tidak dikawal dengan iman. Maka mata lelaki ini selalu menjalar apabila terlihat seorang perempuan. Setiap bentuk badan seorang perempuan boleh dihayati oleh seorang lelaki dengan berbagai-bagai tafsiran nakal nafsu. Apabila seorang lelaki terlihat seorang perempuan, maka perkara pertama yang akan dilihatnya ialah rambut wanita berkenaan. Maka akan ditafsirlah berbagai-bagai cara oleh seorang lelaki akan rambut wanita berkenaan. Oleh kerana itulah wanita wajib menutup rambutnya.
Apabila rambut wanita itu telah ditutup, maka mata lelaki itu akan turun ke bawah melihat bentuk lehernya, maka wajiblah wanita itu menutup lehernya. Maka mata lelaki itu akan turun lagi melihat bentuk payu daranya, maka wanita itu berkewajipanlah menutup bentuk payu daranya dengan melabuhkan tudungnya. Setelah itu mata lelaki akan turun lagi melihat bentuk ramping pinggangnya, maka labuhkanlah pakaian supaya tidak ternampak bentuk pinggangnya, maka mata lelaki itu akan melihat pula akan bentuk punggungnya, maka wajiblah wanita itu membesarkan pakaiannya agar bentuk punggung tidak kelihatan, dan lelaki itu akan pula melihat bentuk pehanya, maka janganlah sesekali wanita itu memakai kain yang agak ketat sehingga terlihat bentuk pehanya walau sedikit, maka akan dilihat lagi oleh lelaki itu akan bentuk kakinya pula, maka janganlah wanita itu berseluar, kerana terus-terang pihak lelaki bercakap, walau muslimah itu bertudung labuh, berbaju labuh, jika beliau memakai seluar, walau nampak besar sedikit, nafsu kami lelaki akan terusik secara spontan, entah tak tahu kenapa?
Mata lelaki ini nakal, setelah tidak ternampak akan bentuk kakinya, maka akan dilihatlah pula akan mata lelaki itu kepada kakinya, maka wajiblah wanita itu untuk menolong lelaki yang tidak berdosa itu, menutup kakinya dengan melabuhkan kain, atau memakai stokin yang warnanya jangan sesekali berwarna kulit perempuan, maka mata lelaki ini akan kembali ke atas, akan melihat pula bentuk tangan wanita itu, maka, tolonglah wahai muslimah, agar melabuhkan tudung menutupi bentuk tangannya yang indah pada pandangan lelaki. Maka wahai lelaki, janganlah pula kamu melihat mukanya, kerana ia akan menimbulkan fitnah, kecuali jika kamu wahai lelaki, ingin meminangnya. Jika wanita itu cukup soleh, takut mukanya yang cantik akan menimbulkan fitnah, maka berpurdahlah kamu, jika itu lebih baik untuk kamu. Tetapi mata lelaki ini ada satu lagi jenis penyakit, iaitu mata lelaki itu akan tertangkap dengan spontan jika ia terlihat warna yang menyerlah atau terang jika ianya berada pada perempuan. Maka oleh itu wahai perempuan, tolonglah jangan memakai pakaian yang warnanya terang-terangan sangat. Jika hendak pakai pun, pakailah untuk suami.
Itulah wahai muslimah, jika anda semua ingin tahu apakah dia mata lelaki itu, dan perlu diingatkan, jika semua aurat telah ditutup, jangan anggap tugas kita telah selesai, perlulah pula kita menjaga kehormatan diri masing-masing, jangan keluar seorang-seorang, keluarlah dengan mahram, atau keluarlah sekurang-kurangnya dengan tiga orang wanita agar tidak diganggu gangguan luar, mata lelaki pula janganlah menjalar langsung kepada muslimah, walau muslimah itu telah menutup aurat, insya-Allah selamat dunia akhirat. Dunia sekarang telah banyak yang cacat celanya, sehingga ke taraf seseorang yang memakai tudung masih beliau tidak menutup aurat, dan pada kaum lelaki, mata kamu itu wajib untuk tidak mencuri-curi melihat wanita muslimah, kerana ia dilarangi oleh Allah SWT. Ingat-ingatkanlah wahai muslimin muslimat. Wallahualam. Wassalam. Sekian.
[artikel ni duk terperuk dlm pc aku ni sejak dari mula2 beli PC ni lg… this article was originated masa matrik… tak igt sapa bagi atau aku copy paste dari PC dlm bilik JPP… artikel ni tak guna dalil tp aku tgk logic akalnya blh lagi diterima…entah… Cuma pandangan aku ttg seluar mgkin tak se’syadid’ pndangan ni. Utk org pempuan. pakai laa seluar, yg agak besar sket & bkn mcm seluar yang nmpk bentuk kaki…AUKU tak bg pakai purdah, sabaq laa jap dlm kampus ni. Baju kale2 aku pon tak laa se’syadid’ ni… bukan semua laki mata dia mcm ni. kena la rasional sikit ye? bukan semua pempuan teruk2.]

3 comments:

ssa said...

emm...just nk tmbh sket sbg peringatan, utk muslimat2, ble kte tutup aurat tu, hendaklah disertakan dgn niat krn Allah, utk mdpt keredhaan Allah, utk megikut perintah Allah...
jgn t'silap niat, krn sy pernah t'jumpe shbt2 yg menutup aurat utk m'jg iman lelaki (na'uzubillah...)tu silap...
fikir2knlah...hayatikanlah... :)

salju said...

...utk wanita dluar sane inilh pengakuan eklas dr pndgn kaum lelaki so,jgn ambil mudah....utk adk2 yg akn msk U yg ade basic sek agama jgn persiakn sgl ilmu didada,,jgn prg sane nk ikut fesyen bdk yg ntah hape pakainnnya,sbb byk sy tengok adk2 ni mule2 msk ok lg hbs je sem 1 dh mula ikut geng...BIAR KITE UBAH KEADAAN JGN KEADAAN MENGBH KITA...

tengku azri said...

bukan hamab yang originated this article...orang lain laaa... just publish utk tatapan bersama je.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...